.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمي: بايد با نويسنده نامه دروغين اخير قاطعانه برخورد شود

امام جمعه موقت تهران در پاسخ به انتشار نامه‌ اخير كروبي، اين نامه را انحرافي دانست و گفت: قوه‌قضاييه و كميته تحقيق مجلس در پاسخ به اين نامه اعلام كرد مواردي كه اين فرد ادعا مي‌كند، دروغ است؛ انتشار اين نامه با آبروي نظام بازي كرد از اين رو بايد در اين زمينه برخورد شايسته و قاطعي صورت بگيرد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيد‌‌احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به 26 مرداد 1369 سالگرد ورود اولين گروه آزادگان به ميهن اسلامي ياد و خاطره حجت‌الاسلام مرحوم علي‌‌اكبر ابوترابي و نيز امير سرتيپ جانباز شهيد لشگري را گراميداشت.
وي با اشاره به سالروز پيروزي مقاومت 33 روزه حزب‌الله لبنان در مقابل رژيم جعلي و غاصب صهيونيستي گفت: اين مقاومت و مقاومت 22 روزه مردم غزه نشان داد كه اسرائيل در كاخ شيشه‌اي نشسته و با مقاومت ملت‌ها اين كاخ‌ شيشه‌اي نيز شكسته خواهد شد.
آيت‌الله خاتمي در ادامه به تحليل خود از فضاي كشور و نيز انتظارات از گروه‌هاي مختلف جامعه پرداخت و اظهار داشت: انتظار اول از عموم مردم است كه امتحان خوبي را در امتحان انتخابات پس داده‌اند و يكبار ديگر برگ زريني در تاريخ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران آفريدند.
وي خطاب به مردم تأكيد كرد كه همان بصيرتي را كه در گذشته داشته‌اند را حفظ كنند، چرا كه مردم خوب فهميدند كه دشمن كدام قسمت نظام اسلامي را هدف گرفته و با آمدن به صحنه توطئه‌ دشمنان را خنثي كردند.
امام‌جمعه موقت تهران با تأكيد بر اينكه اگر چه دشمن ناكام است، اما اساس نظام را هدف گرفته، جنگ امروز را جنگ احزاب عنوان كرد و بيان داشت كه دول استكباري از يك سو و نيز برخي بيچاره‌هاي داخلي به دنبال ضربه‌زدن به نظام اسلامي هستند اما همانطور كه تاكنون در برابر نظام اسلامي ناكام مانده‌اند در آينده نيز همان گونه خواهد شد.
وي ادامه داد: دومين انتظار از مردم اين است كه آنچنان كه ولي فقيه همواره سفينة‌النجاة انقلاب و نظام بوده و هم اكنون نيز هست و تاكنون نظام و انقلاب را از خطرات بيمه كرده است، همچنان همراه آن باشند.
آيت‌‌الله خاتمي با اشاره به نگراني برخي از اختلافات در كشور، گفت: برخي از افراد از اختلافات نگران هستند كه اين امر جاي نگراني هم دارد اما كساني كه نگرانند بايد اين را هم بگويند عده‌اي به دنبال اقدامات تفرقه‌افكنانه هستند و در مقابل ولايت و نيز رهنمودهاي مقام معظم رهبري به عنوان فصل‌‌الخطاب ايستاده‌اند در حالي كه محور وحدت حب‌الله است و همچنان كه حضرت علي (ع) حجت شرعي بود؛ ولايت فقيه را هم بايد بر تداوم حجت شرعي دانست.
وي انتظار سوم را متوجه نيروي‌هاي خودي دانست و خطاب به آنان تاكيد كرد كه در برابر بيگانگان و ساختار‌شكنان داخلي كه اساس نظام را مورد هجمه قرار مي‌دهند، يد واحد باشند.

* دولت دهم همانند رهبر انقلاب دايره اصولگرايي را وسيع ببيند

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به انتظارات از دولت دهم گفت‌: دايره اصولگرايي را بايد دولت دهم همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامي مي‌بيند، بداند از اين رو دولت هر چه دايره اصولگرايي را وسيع‌تر كند، يقينا نيروهاي خدمت‌گذار نيز بيشتر به صحنه خواهند آمد.
وي همچنين خطاب به دولت دهم نيز متذكر شد كه اگر چه جوانگرايي خوب است و سبب نشاط در مديريت مي‌شود اما بايد دقت كرد كه جوانگرايي توأم با تجربه باشد و اينگونه نشود كه با تجربه‌هاي غيرجوان كنار گذاشته شوند.
" قانون نمي‌گويد كه وظيفه دولت رايزني و مشاوره با مجلس است اما مساله مشورت يك ارزش اسلامي است از اين رو قطعا مشاوره دولت قبل از معرفي كابينه خود به مجلس موجب مي‌شود تا زودتر امور انجام شده و كابينه به سرعت به پيش رود ".
وي همچنين انتظار از مجلس را كه اكثريت آن ارزشي و در پي تحقق ارزش‌هاي الهي هستند را ضمن حفظ استقلال، تعامل مثبت با دولت دهم همانند گذشته برشمرد و با بيان اينكه بايد در معرفي وزرا به سه معيار توجه داشت، خطاب به دو قوه مجريه و مقننه تاكيد كرد كه ايمان و تعهد برگرفته از كتاب، سنت، فقاهت و نيز مرجعيت، التزام عملي به ولايت فقيه و حجت شرعي دانستن آن و نيز كارآيي، لياقت و توانمندي در اجراي مسئوليت محوله بايد در معرفي وزراء دولت دهم، لحاظ شود
آيت‌الله خاتمي انتظار ديگر را متوجه دستگاه قضا دانست و گفت: قوه قضاييه اقدامات خوبي در مسائل پس از انتخابات انجام داد و كساني كه در اغتشاشات اخير ايجاد ناامني كردند را به پاي ميز محاكمه كشاند.
وي خطاب به قوه قضاييه توصيه كرد: فريب‌خوردگاني كه به دنبال خيانت نبوده‌اند و جواناني كه احيانا مرتكب جرائمي شده‌اند و از آن آگاه نبودند انتظار مي‌رود با آنان با رأفت اسلامي برخورد شود.
عضو هيات‌رئيسه مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: در طرف ديگر در اين محاكمات روشن شد كه برخي سفارتخانه‌هاي خارجي به خصوص دولت پير و استعمار‌گر انگليس مباشر برخي توطئه‌ها بوده است و با وقاهت تمام كارمندان و پرسنلش در برخي از تظاهرات غيرقانوني شركت كرده‌اند كه اين خلاف عرف ديپلماتيك است. و از طرف ديگر برخي در اغتشاشات اخير وابسته به كشورهاي اروپايي بوده‌اند و به شانتاژ‌آفريني پرداختند تا جايي كه برخي از كشورهاي اروپايي بيانيه داده‌اند و گفتند كه هر اقدامي با وابستگان آنان شود، اقدام عليه كل اروپا است.

* مسئولان قاطعانه در برابر زور‌گويي‌هاي كشورهاي غربي بايستند

وي خطاب به كشورهاي اروپايي و غربي، افزود: مگر شما همواره عليه كل انقلاب و نظام وارد نشديد؛ و هركاري توانستيد براي ضربه‌زدن به نظام اسلامي نكرديد و اگر كاري هم نكرديد از عدم توانايي شما بوده است از اين رو انتظار مي‌رود كه مسوولان مربوطه با كمال اقتدار قاطعانه در برابر زور‌گويانه كشورهاي غربي و اروپايي بايستند.
آيت‌الله خاتمي در ادامه با اشاره به انتظارات از مخالفين منتقد دولت، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در مراسم تنفيذ مخالفين منتقد دولت را به رسميت شناخته‌اند از اين دولت نيز مي‌بايست حرف‌هاي منتقديني كه اساس نظام را قبول داشته اما انتقاد‌هاي نيز دارند را بشنود و اگر اظهاراتشان نادرست بود به صورت منطقي آن را بيان كند و در مقابل از مخالفين منتقد انتظار مي‌رود تا در چارچوب نظام اسلامي انتقادات خود را به صورت منصفانه بيان كنند.
وي به انتظار از نخبگان حوزوي و دانشگاهي اشاره و خطاب به آنان اظهار داشت: بايد شما واقع‌بين‌ باشيد؛ چراكه شأن شما بالاتر از اين است كه براي برخي از شما، بيگانگان در رسانه‌هايشان فضاسازي كنند.
" امروز سايت‌هاي گمراه‌كننده و ماهواره‌هاي بيگانه اساسشان بر پايه دروغ استوار است و ضررشان از خواندن كتب ضاله به مراتب بيشتر است ".

* شخصيت‌هاي نظام بايد در خط مقدم حفظ حرمت شخصيت خود باشند

خطيب موقت نمازجمعه تهران با تأكيد بر اينكه روشنفكري سالم، خوب و ضروري براي كشور است، تصريح كرد: برخي از نخبگان معتقدند كه بايد حريم بزرگان نظام حفظ شود كه اين امري به جاست، اما شخصيت‌هاي نظام بايد در خط مقدم حفظ حرمت شخصيت خود باشند. از اين رو انتظار از نخبگان اين است كه همانطور كه دلشان براي شخصيت‌هاي نظام مي‌سوزد براي اصل نظام نيز بسوزد.
وي با انتقاد شديد از برخي نخبگان، گفت: چرا در برابر كساني كه آبروي نظام الهي و اسلامي مي‌برند و در مقابل اغتشاش‌گران كه انحرافشان معلوم است سكوت كرده‌ايد؛ آيا وظيفه برخي نخبگان اين است كه همواره بر طبل مخالفت بكوبند در حالي كه بايد با اقدامات خود موجب تقويت نظام اسلامي شوند.

*‌ بايد با نويسنده نامه دروغين اخير برخورد قاطع شود

آيت‌الله خاتمي در ادامه با اشاره به محتواي نامه‌ كروبي به يكي از شخصيت‌هاي نظام كه با افترا نظام اسلامي را مورد هجمه قرار داده بود، گفت: اين غم جانگدازي است كه يكي از سياسيون نامه‌اي سرتاپا از افترا و تهمت به نظام اسلامي منتشر كند؛ نامه‌اي كه جشن بيگانگان اعم از آمريكا و رژيم صهيونيستي بود.
وي اين نامه را نامه‌اي انحرافي دانست و تأكيد كرد: قوه قضاييه و كميته تحقيق مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين نامه به صراحت اعلام كرد كه آزار جنسي كه اين فرد ادعا مي‌كند، دروغ است و اين نامه با آبروي نظام اسلامي و خون 300 هزار شهيد بازي كرد از اين رو از نظام انتظار مي‌رود كه برخورد قاطع و شايسته‌اي در اين زمينه به نمايش بگذارند.
اين سخنان آيت‌الله خاتمي با تكبير حضار مورد استقبال قرار گرفت.
خطيب موقت نماز‌جمعه تهران همچنين به سالروز كودتاي آمريكايي 28 مرداد اشاره كرد و گفت كه اين كودتاي آمريكاي منجر شد تا شاه جنايتكار دوباره به كشور بازگردد و ساليان دراز به اخلاق‌ستيزي، آزادي ستيزي و استقلال ستيزي ادامه دهد اين در حالي بود كه ملت ايران سيلي محكمي به آمريكا زدند و رژيم دست‌نشانده وي را از كشور بيرون كردند؛ حال گويي هنوز آمريكا از اين اقدام ملت ايران درس عبرت نگرفته‌ است.
وي با اشاره به حمايت‌هاي وزير خارجه امريكا از اغتشاش‌گران و اپوزيسيون خطاب به سران اين كشور تاكيد كرد: به خاطر همين اقدامات است كه هنوز به عنوان جنايتكار در نزد ملت ايران مطرح‌‌ايد.
آيت‌الله خاتمي با اشاره به زياد‌ه گويي‌هاي رئيس جمهور فرانسه و حمايت‌ از اغتشاش‌گران در ايران اظهار داشت: از وقتي كه ساركوزي رئيس‌جمهور اين كشور شده‌ مدام تظاهرات در اين كشور ادامه دارد و همواره با سركوب وحشيانه، حقوق مردم در اين كشور تضييع مي‌شود از اين رو تمامي ژست دفاع از حقوق بشر در اين كشورها، دروغين است.
وي در پايان از دولت و نيز وزارت خارجه خواست تا با كشورهاي استكباري قاطعانه برخورد كند تا آنان از ملت ايران عذر‌خواهي كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.188 seconds.